Stránky

čtvrtek 28. července 2016

Každý máme kapku naděje

Je horké dopoledne a já vcházím do vnitrobloku jednoho starého činžáku na Letné. Je to jako byste vkročili do jiného světa. Za rozpálenou Prahou zavřete dveře a oči vám hýčká zeleno-zelená čerstvě posekaná tráva. Je tu božsky. Najednou se všechno zpomalí. Můj dech i čas na hodinkách. Kolem mě se mihne mladý klučina ve světle modré zástěře a já u něho lovím limonádu a višňový koláč. Prý tam v rohu u hortenzií bude chutnat nejlíp. Vedle dalších dvou milých postarších dam, které rozebírají, jak se daří jejich synům na studiích, tu jsem úplně sama. Přemýšlím, že dneska bude vedro a jestli zvonkohra na stromě zacinká, jen když kolemněkdo projde. Čekám na pana fotografa, Nikolku a rodiče. A těším se. Abyste tomu rozuměli, dneska fotím jednu z dvanácti fotek do kalendáře Kapky naděje. Je mi obrovskou ctí a vlastně mi tak trochu pořád nedochází, že vedle těch velkých jmen vybrali právě to moje

A to bych to nebyla já, abych vás do té dobré věci nezatáhla se mnou. 
 
Foto: Martin Vobořil


Myslím, že Kapku naděje zná úplně každý z vás a ani o kalendáři se nemusím sáhodlouze rozepisovat. Ten letošní je už šestý v pořadí a peníze z jeho prodeje směřují do onkologických klinik po České republice. Ten pro letošní rok nese název Příběhy 2017 - Vítězové a spojuje dvanáct osobností a dvanáct dětí po prodělané hematoonkologické léčbě, kte zvítězili nad svojí nemocí. 

Bude to kalendář plný emocí, dojmů, vítězství, příběhů a především naděje. 
I když těch smutných příběhů je bohužel pořád až příliš mnoho...


Srkám limonádu, s fotografem Martinem Vobořilem vybíráme vhodný stolek a za chvilinku dorazí Nikolka. budou za pár týdnů čtyři roky a myslím, že jen málo z nás si dokáže představit, čím vším si tenhle andílek musel projít. Nikolce byl ve dvou letech po silných bolestech hlavy diagnostikován nádor v hlavě. Následovala smršť vyšetření, několik operací a komplikací, probdělých nocí, strachu a bezmoci. Chtěla bych s vámi sdílet celý příběh Nikolky, který sepsala její maminka. V příběhu jsem našla větu, kterou jsem si musela přečíst několikrát a dává mi obrovskou naději: "A pevně věřím v to, že my to spolu zvládneme a Nikolka se mi uzdraví. I když ten rok předchozí, kdy jsme byly v nemocnici víc než doma, byl někdy opravdu težký a krušný. Ale zvládly jsme to, tak zvládneme i ten rok další a nemoc porazíme." Celý příběh Nikolky si můžete přečíst TADY.

Nádherná holčička přicupitala za ruku do hortenziového království a my jsme měli po pár cvaknutích finální fotografii hotovou. Pevně doufám, že i Nikolku to bavilo. Učila jsem ji fotit a vedle leknínového rybníku jsme cvakly asi padesát fotek usmívajícího se tatínka. A právě jedna rozesmátá momentka poletí do kalendáře pro rok 2017 a třeba i vám jednou zpříjemní ráno a připomene, že i vy jste dali někomu kapku naděje.

Pár hodin s andílkem, který mi zatřepal srdcem. 
Chci to poslat dál. K vám. Protože je to důležité.

Pokud byste si chtěli kalendář koupit, nehledejte ho v obchodech. Kalendáře totiž nebudou v běžném prodeji. Kalendář stojí 460Kč a dá se objednat pouze do poloviny srpna (!) emailem na info@kapkanadeje.cz. Na stránce Kapky Naděje TADY se dočtete podrobnější informace. Na kalendář je možné umístit při větším odběru i logo vaší firmy a já tleskám všem, kteří se tak rozhodnou.

A my s Nikolkou vám v květnu příštího roku poděkujeme úsměvem z vašeho domova nebo kanceláře. Teď vám z celého srdce děkuji tady, protože každý můžeme Kapku naděje někomu dát.

DĚKUJU!

Foto: Martin Vobořil
.
Foto: Martin Vobořil
Foto: Martin Vobořil
Foto: Martin Vobořil

Moc si vážím toho, že mi Kapka naděje dala příležitost pomoct a pevně doufám, že mě v tom nenecháte samotnou. Já vím, že nenecháte. Na to vás znám až moc dobře. Děkuju za to! A jestli budete chtít, můžete mi do komentáře napsat, jestli jste kalendář koupili. Uděláte mi obrovskou radost a společně můžeme motivovat i další. Takových milých laskavostí není totiž nikdy dost.

Děkuju.
Vaše TerezaInOslo

P.S. A ještě abyc nezapomněla. Moc ráda bych poděkovala za možnost focení v zahradě nádherné cukrárno-kavárny Alchymista a obchodu GANT za zapůjčení oblečení.

11 komentářů:

  1. Terezko,
    je to moc pěkný článek,obrovsky se mě dotýká a jsem ráda,že si vybrala nadace i Tebe.
    Nikolka je tak milá a krásná,držím rodině palce aby měli nejvíce štěstí co to jen jde.
    Kalendář si objednám a snad nebudu z Tvých čtenářů jediná.
    Díky moc za krásný článek co mě fakt zahřál.
    Měj se moc hezky.
    Renča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renčo, moc děkuju! Mám radost. Myslím, že rozhodně jediná nebudeš. Mám na článek nádherné ohlasy, ale spíš osobní/emailové. Nejde o slova, jde o rozhodnutí.

      Krásný den.
      Vaše TerezaInOslo

      Vymazat
  2. Je příšerné, čím vším si mnohé děti musejí projít :( Od té doby, co mám syna se mě tyhle věci hodně dotýkají...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, rány osudu jsem někdy horší než v nočních můrách. Myslím, že v takových chvílích je nedjůlěžitější mít naději, že i lidé kolem nás nám mohou alespoň dobrým slovem pomoct.

      Přeji krásný den a pozdravuji syna.
      Vaše TerezaInOslo

      Vymazat
  3. Už to tu kdysi zaznělo, věta:To bych to nebylá já (tehdy - to by jsme to nebyli my...).
    Článek je to krásný, Vám se naskytla krásná příležitost se zúčastnit úžasné akce a setkat se se silným lidským příběhem...a pokud Vaši čtenáři ví, že jste takovým akcím nakloněná, vynechte, prosím, věty typu: To bych to nebyla já...
    Kalendáři držím palce,
    Klára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den Kláro,

      děkuji za komentář i za Váš názor. Beru na vědomí.

      Užijte si víkend.
      Vaše TerezaInOslo

      Vymazat
  4. Terezko,
    super článek a ještě lepší fotky! Nevíš, kdy a kde bude možnost si kalendář s fotkami zakoupit? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. MArtino, děkuju za komentář. Kalendář se dá objednat pouze do poloviny srpna (!) emailem na info@kapkanadeje.cz. Na stránce www.kapkanadeje.cz se dočteš podrobnější informace.

      Hezký den a děkuju za krásný čin.
      Vaše TerezaInOslo

      Vymazat
  5. Terezko,
    nádherně napsané, Nikolka vypadala opravdu spokojeně a myslím si, že děti s takovými zkušenostmi, jaké má ona, jsou šťastné i z maličkostí. Já znám zase jednu holčičku s vyléčenou leukémií a je to opravdu vděčná a veselá holčička.
    Tak hlavně hodně zdraví a sil v boji s nemocemi

    Miška

    OdpovědětVymazat